Spoštovani študenti, kot smo se dogovorili na predavanjih, objavljam izhodiščne članke za razprave na seminarskih srečanjih. Vsak izmed vas si izmed njih izbere enega, ob katerem bo pripravil referat (ta bo vključeval predstavitev, komentar z vidika pedagoškega govora, ponazoritev in izhodišča za razpravo), ter dva, ob katerih bo prevzel vlogo koreferenta. Lep pozdrav Jerca Vogel
SLOVENŠČINA KOT UČNI JEZIK:
1. Viz 2009, št. 2: Milena Ivšek: O učnem jeziku – intervju s profesorjem dr. Helmutom Johannesom Vollmerjem
2. Viz 2006, št. 1: Adrijana Špacapan: Ključna kompetenca – komunikacija v materinščini
3. Sodobna pedagogika 2010, št. 1: Meta Grosman: Kakšne pismenosti potrebujemo za 21. stoletje
PEDAGOŠKI GOVOR – ODNOSNI GOVOR
4. Viz 2007, št. 1: Tomaž Vec: Kaj lahko učitelj prispeva k temu, da bo v razredu imel več težav z učenci?
5. Viz 2010, št. 2: Marjeta Andrejek, Mateja Pšunder: Nekateri sodobni pristopi k reševanju nasilja v šoli
6. Viz 2010, št. 2: Danijela Žegarac: Medsebojni odnosi in reševanje konfliktov pri srednješolcih
7. Viz 2007, št 1: Mag. Mojca Pušnik Vodenje razreda in pojav neustreznih oblik vedenja
8. Viz 2007, št 1: Martina Golob: Vloga čustev pri komuniciranju učiteljev v konfliktnih situacijah
PEDAGOŠKI GOVOR – SPOZNAVNI GOVOR
9. Viz 2008, št. 1: Branko Slivar: Ključne kompetence in njihovo vključevanje v kataloge znanj splošnoizobraževalnih predmetov za programe srednjega poklicnega in strokovnega šolstva Učni načrt za izbrani predmet – razvijanje jezikovne zmožnosti kot cilj?
ENOGOVORNO PISNO STROKOVNO SPORAZUMEVANJE
10. Viz 2008, št. 2: Vida Vončina: Model načrtovanja pismenosti v osnovnih in srednjih šolah v Avstraliji
11. Viz 2008, št. 2: Sonja Pečjak,Neža Ajdišek: Razlike v bralnem razumevanju različnih besedil med učenkami in učenci v osnovni šoli
12. Viz 2006, št. 4: Sonja Pečjak, Katja Košir: Prepričanja učiteljev o branju v povezavi z njihovim delovanjem v razredu in bralno motivacijo učencev
13. Šolsko polje 2011, št. 5/6: Janez Justin: Besedilo, branje, sklepanje
ENOGOVORNO USTNO STROKOVNO SPORAZUMEVANJE V RAZREDU – RETORIKA
14. Šolsko polje 2006, št. 1/2: Igor Ž. Žagar: Kaj retorika sploh je in zakaj jo (tudi v šoli) danes še potrebujemo
DVOGOVORNO STROKOVNO SPORAZUMEVANJE – UČNI POGOVOR
15. Viz 2009, št. 2: Požarnik Marentič Barica: Učni pogovor – zapostavljena priložnost za razvijanje globljega razumevanja
16. Šolsko polje 2005, št. 1/2: Marjan Šimenc: Zastavljanje vprašanj v didaktični literaturi in v razredu
SPORAZUMEVANJE S POSEBNIMI SKUPINAMI UČENCEV
17. Sodobna pedagogika 2005, št. 2: Janez Krek, Janez Vogrinc: Znanje slovenskega jezika kot pogoj šolskega uspeha učencev iz jezikovno in kulturno različnih ter socialno deprivilegiranih družin – primer začetnega opismenjevanja romskih učencev
18. Sodobna pedagogika 2010, št 2: Livija Knaflič: Pismenost in dvojezičnost
19. Sodobna pedagogika 2006, št. 1: Sonja Lukanovič: Percepcija učenja jezika večine in manjšine na narodnostno mešanih območjih v Sloveniji
20. Sodobna pedagogika 2010, št. 1: Barbara Hanuš: Jezikovne in kulturne ovire, ki vplivajo na opismenjevanje učencev priseljencev